R.E.A.D.E.R

shepindikkecik

shepindikkecik

INSTAGRAM SHOP

Bermula tahun baru ni, aku mencuba2 masuk dalam bidang jualan online, setelah habis pikir panjang, aku degan kakak aku buat keputusan untul jual case HP, hmm memandangkan trend sekrang remaja yg mcm ak ni suka akan case HP yg pelbagai jenis, bentuk, betol kan? mcm ak suka yg 3D cartoon case 👍 , mcm mna plak dgn korang? suka yg mcm mana ??

ha...sini aku nak share case HP yg aku jual dkat igshop aku tu,nama igshop aku tu kcasinghandphone [kedai casing hand phone] buat masa ni aku baru update beberapa model HP, mcm Samsung note3, note1, j1, mega2, win, granddous, and yg tebaru ni customer minta tolng crikan HTC one S, so if korang pun nak beli tp igshop aku tkda moedel HP yg korang mau, boleh komen model HP yg korang carik,  then sya akan tolng crik kan 😀, so tkda masalah la if korang to nampak model HP korang tk da dkat igshop tu ya, sebp supplier ak hmpir semua model HP dia ada, tp disebapkan aku sndri yg urus igshop tu agak lambat sedikit 😅 kakak aku cuma ambil order dgn supplier, so if lmbat update jgan marah, aku masih baru lagi 🙏

Waktu beroperasi aku plak bermula jam8am~11am then ak ada kerja lain sebelah petang, so mlm baru ak sambung blik sma jugk 8pm ~11pm, jadi masa untuk aku balas whatsapp customer masa tu je la, okay untuk harga jualan pula minimum $22.00 maximum $50.00 semua harga yg aku bagi dkat igshop sudah termasuk postage ke seluruh Malaysia, termasuk Sabah & sarawak, antara case HP yg aku jual 3D cartoon,Plastic cartoon, Silicone cartoon [case] cartoon [flip case]

Hopefully korang bole doakan & support aku yg baru menjinakkan diri dalam bidang perniagaan online ni, so apa tunggu lagi jom serang igshop aku tu sekarang !! go! go! go!


terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

HappyNewYear 2016

Assalammualaikum and Happy New Year to everyone,wish everyone will become more successful on this year in every way what we do,today was an new blank page of 365 page,so let's try write down beautiful story for ourself, family and friends.
A journey of a thousand mile has start again,so let's wake up and start our first day on fresh year of 2016 with more idea, joy, happiness, and love with no regret!Forget about pain and sadness behind, and let's welcome a new year with a bright smile 

terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

iKON IS Coming

Finally after along time waiting their debut, today YG sajangnim post are video on his INSTAGRAM, iKON is currently  filming their first MV, the sound was realy good, go watch it here  →→ iKONfirstMV 


YG sajangnim say before iKON debut this year on 15 september, so Get ready ? Day - 8 is SHOWTIME ! After waiting for over 2 years ! the day is coming, today after YG sajangnim upload the video, i was super excited !! even still haven't release official teaser, but i feel their debut is finally coming!  we are ready for it ! can't wait anymore !

iKON stans rising from the grave 


terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

instashop sarajoe

Hiii readers, sebelum ni aku  perna buat entry pasal kak sara !ni entry lama bole jenguk lagi sekali,jangan bosan tau !!
kak sara yg GORGEOUS , yang aku jadikan sebagai inspirasi  dalam dunia fashion sebap dia nampak stylish, hari ni sekali lagi aku nak kongsikan pasal kak sara, hopefully kak sara tk kesah aku masukkan entry pasal dia, sebap aku peminat dia since 2013.



Setelah 2 tahun aku kenal & stalk kak sara yang super gorgeous! super hot! super brave! super kind! kini KAK SARA suda ada businees sendiri semuanya pasal fashion, sebagai peminat kak sara, di sini aku nak tolong promosi instashop kak sara →→ SARAJOE.CO  



 Pada readers yang suka akan fashion nak nampak beautiful & stylish mcm kak sara, jom jenguk shop kak sara! rajin2 la scrawl  instashop kak sara tu, jangan lupa berbelanja tau!! Hopefully kak sara akan terus maju jaya dalam bidang fashion design ! & online shop ni, aku akan sentiasa doakan kak sara, seperti biasa keinginan aku dapat jumpa kak sara, sebap kak sara salah satu idol aku! sory kak sebap curi gambar dekat instagram


forever with u kak sara!♥

terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

Sudden Learning

Salam ~ 안녕하세요 ~ Hello ~

Why with sudden learning?? Actually I realy like to watch korean variety show like Running Man, The Return of Supermen, 2days 1night and other variety that related with idol esp with YG family, so being international fans I need to wait translator or subbing team to upload with eng sub then i can understand what are they saying,it's already 3 years for me become kpop fans without understand any words in hangul, I use to write in roman like Annyeonghaseyo, kamsahamnida, eonni, nuna, oppa, hyung, jinjja, daebak, pabo but then 3 days ago i be like "why didn't I start learning hangul" so I can easily understand without waiting the subbing team right?? So i decided to learn korean use website and app on play store and many of my freind who take a korean class. I start to find any app did i can use to learn, I go search on play store "learning Korean hangul" then I got this hangul korean alphabet.

My freind brenda who is learning korean and know she is realy good at writing hangul advice me to start learning alphabet first so it will be easy for me,step by step i start to learn, it was so fan even I only learn thru website without take a korean class but now I can write some words in hangul, i'm so happy even I still can't understand everything but yes now I can write basic words where I always watch during variety show here the some word I can write by myself without copy paste okay! I use my hangul keyboard

아빠           → Appa
엄마           → Eoma
헝              → Hyeong
누나           →Nuna
오빠            →Oppa
오ㅓ니         →Eonni
동생            →Dongsaeng
정말            →Jeongmal
암영차세오  →Anyeonghasaeyo
감사함니다  →Kamsahamnida
짐싸            → Jinjja
바보            → Pabo
김한빈         →  Kimhanbin
하루            → Haru
하하            → HaHa
가 리           → Gary


terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

Why i love? What i know? teamB?


I become this fandom since WIN era, it's been over 1 year right,and I realy miss it,actually during WIN era I like both team, but teamB take my attention the most coz of their powerful dance, they know how to having fun on their performance and they have a stronger hiphop feel, the most important is their hardworking & strong relationship, i'm so proud with Kim Hanbin aka B.I as the leader of teamB even, he not the oldest member, his leadership make all bigbang member & YG producer like B.I, he is talented kid, not jus being leader but rapper, dancer, lyricts and composer, He was 12 y/o when he first started training he also acknowledged to be the next GD,he was featured on MC MONG’s Indian Boy in 2009. Along with Kim Jiwon known as bobby the swagger hiphop and winner tittle of SMTM3, he also rapper with B.I also are lyricts and composer, who always help B.I to make a good music like WINNIN→CLIMAX→WAIT FOR ME→LONG TIME NO SEE→SINOSIJAK,bobby got praised by rappers Swing and Simon D, bobby from America, he entered YG in the beginning of 2011. The oldest member is Kim Jinhwan, but the shorter among member,he always got bully with other, fans call him as jinan,jinan is the main vocal, YG said he play role taeyang,not only can sing well but also can dance,jinan together with B.I and bobby the are longer trainees, become YG trainees since 2011,no wonder they confirm as iKON member, later I will update about iKON toninght will just talking about teamB.. 





 Koo Junhoe also the main voacal, he has power vocal even Zico of blockB say he looking forward over junhoe, acct june use to be dancer he appear at starking and dance Michel Jackson song,june was a contestant at SBS KPOPSTAR S1, june has been trainees under YG 2 and half year together with Yunhyeong also know as yoyo, june and yoyo join YG at the same day, Song Yunhyeong position is vocalist Originally signed up for acting but started training as a singer he use to be visual, he has soft high note, and lastly Kim Donghyuk known as Donghyuk also are vocalist,he sing realy well now even during WIN he not being fav over YG, but now he got praised by taeyang during last match singing taeyang song ENL, his dance is no joke, seems like pro dance, In March 2012, he won JYP’s Trainee Search Contest. He was also a member of the Def Music & Dance Academy and was recruited into YG on November of 2012 and become last member to join teamB.. It was sad when teamB lost over teamA who now become WINNER and debut with song by B.I and Bobby and self-written track call "EMPTY" But this year teamb once again drag by YG on survival show call as mix and match, all teamb member appear on this show including 3 new trainees. It was happy to see teamB again on broadcast but at the same time it was cruel and saddest over fans why?? I will update at the next entry ~~



terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

NEW SINGLE - 2NE1 -



After CL's solo debut, Blackjacks all over the world have been looking forward to the group's return, and it looks like 2NE1 will be making a comeback on 'Inkigayo' on July 7 KST before the single's release on the 8th.

Minzy tweeted, "Falling in love <3 Coming soon," while Dara posted, "Are you falling in love with me?!?"

Are you excited to fall in love with 2NE1?


terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

colourfull life

mula2x nak minta maaf dgn kak sara & ima sebap amik pic kakak b'2 ni masuk dalam entry kali ni , MAAF yer , apa yg korang tau pasal colourfull ni ? tak perlu jawapan saja tanya, HEHE sebenarnya 1 masa dulu memang suda jadi trend pemakaian colourfull ni , tp berubah mengikut gaya di zaman yang baru ni , tapi orang selalu cakap trend lama ni "tak kan hilang di telan dek zaman" eh betul ka pepatah aku ni , if silap tolong la betulkan okay :)

aku mula minat ni pun dari tenguk gamabar kak IMASAHAJA & kak SARA JOE ni kat bawah yg cantik ni 

1


2


3


1,2,3 AWESOME  !

aku pun mula bejinak2x dgn trend colourfull ni , tapi bukan hanya dress saja , sebap ak ni kan pindik susah nk dress banyak yg tak kena , tapi semua barangan aku memang semua colourfull tk da yg sama , kalau tenguk dalam handbag aku mesti kamu orang pening dengan warna yg silau dan berlainan .

1


2


3


1,2,3 what do you think ? pening ? HEHE 







terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

kak sara yg GORGEOUS

assalamualaikum ,  aku masi lagi proses mencantikkan blog yg nda cantik2x ni , pening da kepala aku membuatnya tapi arini bukan nak crita pasal blog ak, btw aku nak cerita pasal kak SARA JOE ! kenal tak ? ala yg cantik ni !



kalau korang nak tau ni lar salah tau gadis hot yg aku jadikan inspirasi dalam dunia fesyen ni ,aku selalu tenguk penampilan kak sara yg cantik & berani , walupun tak kenal & tk pena jumpa tp kak sara tak sombong , buktinya kat twitter , aku ada follow kak sara ni , tak sangka yg kak sara follow aku balik & ada la kami tweet tweet kejap , wah ! teruja nya aku rasa mcm mimpi dapat tweet dgn kak sara yg HOT ni .


i love youu kak sara 


Apapun aku akan selalu mendoakan untuk kak sara , harap satu hari nanti dapat jumpa kak sara siap snap pic ,"ANGAN2X jak la" okay lar nanti lain hari kia ganti story lagi bye night .

ASSALAMUALAIKUMMMMMmmm,....

terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

OLD SCHOOL SKKAT

asssalaammualaikumm....
erm hari2 pling best & kngn pling aku suka & xdapt lupakan,jumpa kawan2 skula rendah.dari darjah 1-6, memang syiokla..kami orang bekumpul dekat pukul 4.30, aku gerak dari umah jam 3.30 dengan TWINS ku,tunggu kawan aku ni c haslina punya la lama peh..sakit jiwa..stgh jam mnggu di simpang..heheh tp xpala jumpa pnya psal...tggu jak la...

erm lepas jak haslina sampai aku terus pg ambil c anas la plak.....sebap kelamaan sua dia menuggu kesian,,punya teruk jaln masuk umah sumpah mcm xmau sejak aku jalan amek dia..dak sanggup 0o.....heheh lepas anas baru la p amek lydia plak..na lengkap la udah..kami ber empat hehe punya siok la memang...dalam keta ketwak terus...
hehehe

kami jumpa xla juah sangat,cuma pantai depan umah aku jak la..
kami org mkn2 minum2 kat pantai..banyak cita msa skula yg timbul..haha memang lucu la..teringat kan arwah cikgu kami org jugak..
al fatiha untuk arwah...

erm hope dapat la jugak kami jumpa lagi bila2 masa nanti..coz dorang nie l a bff aku pling lucu..hehehe.y ???sebap....banyak persamaan kami

love eu all :)










terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

al-fatihah 15.01.2012

asssalamualikum......
apa khabr semua blogger..lama da aku xupdate blog aku ni..hampir sebulan kot.huhuh bukan apa, sibuk sebap sua mula masuk kuliah,,
nak di jadikan cerita sehari sebelum kuliah,aku & kawan2 aku di kejutkan dengan pemergian kawan ku dalam keadaan yg sungguh menyayatkan hati..aku dgn arwah tidak serapat mana pun, tetapi kami pena hang out sma2..lpak kat highway..mkn abc sma..take pic together...realy miss she.. :(
dia org yg peramah,,manja,,sweet sgt budak nya..
semoga arwah di tempatkan di kalangan orang yg beriman..
realy love she as a freind....
aku kenal dengan arwah di sebapkan bff aku kat kolej dayang & chek bff arwah dari skulah menengah..dari situla aku kenal arwah...
walaupun arwah tiada lagi di mata ku n kwan2..kenangan dgn arwah pic dgn arwah membuatkan aku merasa dia masih ada bersama kami...cuma kami berada di dunia yg berbeza.......
sedih tguk keadaan arwah..smoga ada hikmah di sebalik semua ni..
dan smoga arwah & adek nya aman di dunia sana..
al - fatihah buat
ANDI HERA SUZANNAH & ANDI PUTRI INTAN


terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry

dinner ^_____^ with our PUTRADOTNET

salam wat warga blog...nia antara aktiviti aku dalm minggu ni..dgn kwn2 n bos tempat aku praktikal iaitu di PUTRADOTNET...nie la sweet moment sblum berakhir nya aku praktikal ..time ni yg paling awal sampai c ira la..hebhehehehhe pas tu ka tuty n aku...na kmi 3 la pling awal...pas tu bru la bos ku yg sampai s0...nie la pic time kmi mkn2..xbyk sgt gambar sebap semua sibuk mkn smpi lupa mw take pic bnyk2..nie pun gna camera adek bos sebap camera ku xda sua...sua jual :( nge~
pa2 pun sweet memory ^____^




aku& ira.....nie fwen aku sesama praktikal...yg gila2 n kilik2 org nya n kebal jgk la..hahaha pemanas ini anak!

it's me yg dak seberapa :P

nie la org2 PUTRADOTNET..tempat aku prtikal..drg semua memng sporting gila...tp dak semua la yg pgi kami2 jak ni yg dlm gmbr pling manang lw sal makan :)

aku n mimy

aku n ira :)

3 gadis penting nge~


makan2 jom sadap :)


peh

semua fokus dgn yg di masak bah.!

terima kasih sudi baca , jumpa lagi di lain entry